Υπάρχει επιστημονική εξήγηση στο γιατί οι ειδικοί θεωρούν ότι η άσκηση βοηθά, συν τοις άλλοις, στο να κοιμάσαι καλύτερα. Επηρεάζει τον κιρκάδιο ρυθμό και μειώνει τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης που ανήκουν στα βασικά αίτια αϋπνίας. Αν συνδυάσεις τη γυμναστική με φρέσκο αέρα και ήλιο, ενισχύεις τα επίπεδα ενέργειας και μειώνεις τα επίπεδα μελατονίνης. Plus : Η Εθνική Ακαδημία Ύπνου μας προτρέπει να μειώσουμε την καφεΐνη και τους μεσημεριανούς υπνάκους.

Δείξε μου έναν άνθρωπο που δεν παίζει με το κινητό του όταν ξαπλώνει και είναι έτοιμος να κοιμηθεί. Κι όμως, αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που μας στερεί από τον ύπνο και καθυστερεί το πρωινό ξύπνημα. Τα social media, η επικοινωνία και η πληροφόρηση διεγείρουν το μυαλό και δεν το αφήνουν να ηρεμήσει από την ένταση της ημέρας. Μην τσεκάρεις τα mail της δουλειάς προτού κοιμηθείς. Εκτός αν θέλεις εγγυημένη αϋπνία. Νοιάσου και γυμνάσου

Κάθε φορά που φτιάχνεις μία to do λίστα γενικών αλλαγών, βάζεις και το «να ξυπνάω νωρίτερα για να προλάβω να κάνω όλα όσα θέλω και για να έχω μπόλικη ενέργεια (αν και δε χορταίνω τον ύπνο )». Το έχεις τηρήσει; Για να διαβάζεις αυτό το άρθρο, μάλλον όχι. Πριν δούμε τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να αλλάξεις τη ρύθμιση του «ξυπνητηριού» σου, ξέρεις πολύ καλά ότι όλα ξεκινούν από τη θέλησή σου. Χωρίς αυτή, δε γίνεται δουλειά.

Η σωστή πρακτική βρίσκεται κάπου στη μέση. Δεν είναι όλες οι ημέρες ίδιες. Κάποιες θα είναι γεμάτες υποχρεώσεις, άγχος και τρέξιμο και κάποιες άλλες πιο χαλαρές. Άλλοτε θα έχεις κοινωνικές υποχρεώσεις, επισκέψεις και γιορτές κι άλλοτε θα είσαι σε θέση να κοιμηθείς από τις 9 το βράδυ. Ο ύπνος είναι κομμάτι της ζωής μας οπότε και χρειάζεται να μπει μέσα σε αυτήν και να τροποποιείται βάσει αυτής. 2 βασικοί κανόνες για πετυχημένο πρωινό ξύπνημα

Όσο κι αν έχεις προσπαθήσει δεν μπορείς να υπερνικήσεις τον εθισμό σου στον ύπνο και την τάση σου για πολύωρο χουζούρεμα. Το χέρι πηγαίνει αυτόματα στο κουμπάκι αναβολής και όταν καταφέρνεις να σηκωθείς είναί ήδη πολύ αργά με αποτέλεσμα να επιδίδεσαι σε έναν αγώνα δρόμου για να προλάβεις. Με τη συνήθεια αυτή όμως χάνεις τα πλεονεκτήματα του πρωινού ξυπνήματος! Γιατί να ξυπνήσεις πρωί;

Το ξύπνημα είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση για εσένα καθώς μπορεί το ξυπνητήρι να χτυπά σαν τρελό αλλά η μια αναβολή διαδέχεται την άλλη, νιώθεις αδυναμία και το σώμα δεν υπακούει με αποτέλεσμα να παραμένεις για ώρα κάτω από τα σκεπάσματα;

Δεν είναι εύκολο ο οργανισμός σου να αποκτήσει μια τέτοια συνήθεια κατευθείαν. Δώσε λίγο χρόνο προσαρμογής και ξεκινά σταδιακά να ξυπνάς όσο πιο νωρίς μπορείς. Την πρώτη εβδομάδα ίσως χρειάζεται να κοιμάσαι λίγο παραπάνω μέχρι να μάθει σιγά σιγά το σώμα σου να είναι εξοικειωμένο με το σκοτάδι που υπάρχει έξω όταν ξυπνάς στις 5. Την πρώτη εβδομάδα μπορείς να ξυπνάς χωρίς ξυπνητήρι, ότι ώρα το σώμα σου νιώσει έτοιμο. Σιγά σιγά θα μπει σε πρόγραμμα.

Το να είσαι πρωινός τύπος σου δίνει το προνόμιο να έχεις κάποιες ώρες μέσα στη μέρα σου να κάνεις ότι θέλεις. Ώρες που κανένας δεν θα σε ενοχλήσει και δεν θα σε αποσυντονίσει από αυτό. Το πρωί ο εγκέφαλός σου δουλεύει καλύτερα ειδικά αν θέλεις να ασχοληθείς με πνευματική εργασία. Έχει διαπιστωθεί ότι οι περισσότεροι συγγραφείς γράφουν πρωινές ώρες. Αυτό που κερδίζεις, λοιπόν, είναι ώρες συγκέντρωσης με τον πιο παραγωγικό σου εαυτό.

Το σημαντικό είναι να καταλάβεις ότι όλο αυτό θα έχει συνέπειες στην καθημερινότητά σου. Όπως συμβαίνει με όλες τις επιλογές στη ζωή μας, κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Οφείλεις να ζυγίσεις τα αρνητικά και τα θετικά και να αποφασίσεις αν αυτά που χάνεις έχουν λιγότερη αξία μπροστά σε αυτά που κερδίζεις.

Σύμφωνα με την Δρ Μπος, άλλα οφέλη του πρωινού ξυπνήματος είναι ότι όσοι ξυπνάνε νωρίς έχουν περισσότερες πιθανότητες να παντρευτούν, λιγότερες πιθανότητες να μείνουν μόνοι τους, λιγότερες πιθανότητες να ξεκινήσουν το κάπνισμα καθώς και λιγότερες πιθανότητες να έχουν περίεργα και ακανόνιστα μοτίβα ύπνου.

Aν και πολλοί τρομάζουν στην ιδέα να ξυπνήσουν πριν από τις 6 το πρωί μια καινούργια έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι ξυπνάνε νωρίς το πρωί τείνουν να είναι περισσότερο υγιείς και ευτυχισμένοι από αυτούς που ξυπνάνε πιο αργά.

Φωτογραφίες δείχνουν την Συρία πολύ διαφορετική από ότι μας την παρουσιάζουν τα ΜΜΕ

Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν φέρει αποτέλεσμα, μπορείς να γίνεις λίγο πιο... σκληρός με τον εαυτό σου. Για παράδειγμα, τοποθέτησε το ξυπνητήρι σου σε μια επιφάνεια μακριά από το κρεβάτι έτσι ώστε να αναγκαστείς να σηκωθείς για να το κλείσεις. Επιπλέον, δοκίμασε να ανοίξεις τα παντζούρια αμέσως μόλις σηκωθείς για να δεχτείς την (έντονη μεν, ευεργετική δε) δράση του πρωινού ήλιου στο νευρικό σου σύστημα.

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή. Για να ξυπνάει κανείς νωρίς το πρωί θα πρέπει να έχει κοιμηθεί καλά το βράδυ. Αρχικά, εντόπισε τις ώρες ύπνου που πραγματικά χρειάζεσαι (7-9 για τους ενήλικες) και έπειτα καθιέρωσε μια σταθερή ώρα για να πέφτεις για ύπνο και για να ξυπνάς. Ο πιο εύκολος τρόπος να κοιμάσαι αρκετά είναι να πέφτεις για ύπνο λίγο πιο νωρίς, εξασφαλίζοντας το λιγότερο 7 ώρες ανενόχλητου ύπνου.

Επειδή όμως η κάθε μέρα ξεκινά χωρίς να ρωτάει τι τύπος είσαι, υπάρχουν κάποια τρικ που μπορούν να στο κάνουν πιο εύκολο. Επτά αυθεντικά "πρωινοί τύποι" μοιράζονται παρακάτω τα μυστικά που όχι μόνο τους βοηθούν να σηκωθούν από το κρεβάτι αλλά τους προετοιμάζουν για μία παραγωγική, υπέροχη ημέρα!

Δεν θα πω ψέματα: Μια από τις αγαπημένες μου συνήθειες είναι να πατάω το snooze button και να αλλάζω πλευρό. Και τις 20 φορές που έχω βάλει ξυπνητήρι με απόκλιση 2 λεπτών, προκειμένου κάποια από αυτές να καταφέρω να σταθώ στα πόδια μου. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο άσχημο το να γίνεις πρωινός τύπος που ξυπνά νωρίς και προλαβαίνει να κάνει όλα αυτά που θέλει μέσα στην ημέρα. Όσο ζόρικο κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο. Τα πλεονεκτήματα του να ξυπνάς νωρίς


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .