Πώς Θα Χάσετε Τα Κιλά Των Γιορτών Χωρίς Να Ξεκινήσετε Δίαιτα - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Μια μικρή αλλαγή που μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι να μείνετε μακριά από τη ζάχαρη. Αρχικά, ξεκινήστε να πίνετε τον καφέ σας σκέτο. Μπορεί να σας ακούγεται δύσκολο, στη συνέχεια όμως θα τον συνηθίσετε έτσι. Με αυτόν τον τρόπο θα γλιτώσετε σημαντικό αριθμό θερμίδων, ειδικά αν πίνετε πολλούς καφέδες μέσα στην ημέρα σας. Αν νιώσετε μια ξαφνική λιγούρα για κάτι γλυκό, μπορείτε να φάτε γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μέλι ή 2-3 κομματάκια μαύρης σοκολάτας.

Η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αφήσετε τον εαυτό σας ελεύθερο και να απαλλαγείτε από τα «πρέπει» της καθημερινότητας. Έτσι, αν φάγατε λίγο παραπάνω από ό,τι συνηθίζετε, δεν υπάρχει λόγος να νιώθετε ενοχές. Άλλωστε, χρειάζονται πολλές θερμίδες – 3.500 για την ακρίβεια – για να πάρετε ένα κιλό σωματικού λίπους. Στην πραγματικότητα, λίγες ημέρες με υπερκατανάλωση θερμίδων, δε συνεπάγονται σημαντική αύξηση του βάρους.

Έτσι θα χάσετε τα κιλά των διακοπών χωρίς να ξεκινήσετε δίαιτα

Μα είναι κακό να κάνουμε μια αποτοξίνωση μετά την καταναλωτική υπερφαγία των γιορτών? Μάλλον όχι, αρκεί όμως να διαρκεί λίγο (1-3 μέρες το πολύ) και πάντα με την επίβλεψη του ειδικού. Στην περίπτωση που κρατήσει περισσότερο, τότε ο έντονος αυτός περιορισμός (η στέρηση που προκαλεί η αποτοξίνωση) οδηγεί πάλι σε υπερκατανάλωση τροφής και επαναπρόσληψη του απολεσθέντος βάρους. Ας δούμε μερικές βασικές αρχές/ Tips για αυτή την περίοδο :

Οι διακοπές είναι ένα διάστημα που οι διαιτολόγοι, συχνά, συστήνουμε να ξεχνάμε κάθε είδους δίαιτα και να απολαμβάνουμε τις χαρές των ημερών (διατροφικές και μη)… με μέτρο. Βέβαια, αυτή μας η σύσταση πολύ συχνά υπερεκτιμάται και η «εσφαλμένη αντίληψη του μέτρου» διαπιστώνεται στο πρώτο μεθεόρτιο ζύγισμα.

Συμπερασματικά, η απώλεια βάρους μετά τις γιορτές είναι κάτι θεμιτό και αναγκαίο, θα πρέπει, όμως, να γίνεται σωστά με την υιοθέτηση μιας ήπιας υποθερμιδικής δίαιτας και άσκησης, χωρίς άγχος και βιασύνη προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι μόνιμα και χωρίς αρνητικές συνέπειες για τον οργανισμό σας!

Αν οι γιορτές των Χριστουγέννων σας άφησαν με κάποια κιλά παραπάνω, δεν χρειάζεται να σας πιάνει πανικός ούτε τύψεις, γιατί υπάρχει τρόπος να επιστρέψετε και πάλι σε φυσιολογικούς ρυθμούς και... βάρος, και μάλιστα χωρίς να στερηθείτε!

Τοποθετήστε τα φρούτα και τα λαχανικά μπροστά στο ψυγείο και τα τρόφιμα που έχουν περισσότερες θερμίδες και λιπαρά πιο πίσω. Με αυτό τον τρόπο θα βλέπετε πρώτα τα diet τρόφιμα και θα πρέπει να προσπαθήσετε παραπάνω για τα υπόλοιπα. Για όσους δε, θέλετε ένα πιο δραστικό πλάνο, μία καλή σκέψη είναι να απομακρύνετε από το ψυγείο σας και τα ντουλάπια της κουζίνας, αλλαντικά, πραλίνες, σοκολατάκια, πατατάκια και λοιπά σνακ για να μην μπείτε στον πειρασμό να τα καταναλώσετε.

Το να σταματήσετε να τρώτε μετά τις γιορτές για να χάσετε πιο σίγουρα -όπως πιθανόν θεωρείτε- βάρος είναι μία εντελώς λάθος τακτική που βάζει σε κίνδυνο την υγεία σας. Προσπαθήστε να τρώτε 5 με 6 μικρά γεύματα καθημερινά, κάθε 3 με 4 ώρες και να ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα πρωινό που περιέχει σίγουρα πρωτεΐνες για να έχετε ενέργεια και να μένετε περισσότερη ώρα χορτάτοι.

Όλοι θέλουν να χάσουν τα κιλά των εορτών γρήγορα και να επανέλθουν στη pre christmas σιλουέτα τους σε μια βδομάδα, όμως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο. Μην βιάζεστε λοιπόν και μην αγχώνεστε γιατί το στρες γεμίζει τοξίνες τον οργανισμό και αναστέλλει την προσπάθεια απώλειας βάρους. Αντίθετα, ακολουθήστε το διατροφικό σας πλάνο με ευλάβεια και υπομονή και θα έχετε αποτελέσματα.

Η τρίτη φάση ξεκινάει όταν είστε 2 με 4 κιλά από το στόχο. Κάθε εβδομάδα, αυξήστε την καθημερινή κατανάλωση υδατανθράκων ξεκινώντας από τα 10 γραμμάρια. Αν, μετά από μια αύξηση, διαπιστώσετε ότι βάζετε ή δεν χάνετε κιλά και δεν έχετε φτάσει ακόμα στον στόχο σας, πρέπει να μειώσετε το προηγούμενο επίπεδο. Η γραμμή μεταξύ αύξησης, διατήρησης και μείωσης κιλών είναι λεπτή και μπορεί να χρειαστεί κάποιες εβδομάδες για να το βρείτε.

Για τις πρώτες ημέρες, θα μειώσετε την ζάχαρη και την καφεΐνη. Θα πάρει 3 με 7 ημέρες η αποτοξίνωση από αυτές τις ουσίες. Κατά την περίοδο αυτήν, η έλλειψη αυτών των ουσιών θα προκαλέσει πονοκεφάλους, διάρροια, ναυτία, μπερδεμένη σκέψη (για αυτό να είστε προσεκτικοί όταν οδηγάτε) και μυϊκούς πόνους. Αυτό αναφέρετε συχνά ως “η γρίπη της εισαγωγής”. Αν υποφέρετε από αυτά τα συμπτώματα, θυμηθείτε ότι είναι προσωρινά.

Μην τρώτε φρούτα, ψωμί, μακαρόνια, δημητριακά, αμυλούχα λαχανικά ή γαλακτοκομικά εκτός από κασέρι, κρέμα ή βούτυρο. Μην τρώτε ξηρούς καρπούς ή σπόρους τις δύο πρώτες εβδομάδες. Τα τρόφιμα που συνδυάζουν πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, όπως ρεβίθια, φασόλια και άλλα όσπρια, δεν επιτρέπονται κατά την περίοδο αυτή.

Μια τελευταία συμβουλή: δεν χρειάζεται να εξαντληθείτε. Μπείτε σιγά σιγά στο ρυθμό δίαιτα, άσκηση, χάνω τα κιλά που πήρα στις γιορτές. Οι ακραίες και απότομες δίαιτες, μπορεί να σας οδηγήσουν σε αντίθετα αποτελέσματα, δημιουργώντας προβλήματα στην καθημερινή φυσική σας κατάσταση. Παν μέτρον άριστον λοιπόν και τα κιλά των διακοπών θα εξαφανιστούν με λίγη προσπάθεια, αρκετά σύντομα.

Βγήκατε, διασκεδάσατε, παρευρεθήκατε σε οικογενειακά και φιλικά τραπέζια και χαρίσατε για λίγο στον εαυτό σας την ευχαρίστηση του “δοκιμάζω από όλα” ή “τρώω αρκετά παραπάνω από ότι συνηθίζω”. Με λίγα λόγια, διακόψατε τη δίαιτά σας ή το πρόγραμμα το οποίο δυσκολευτήκατε μεν, αλλά τα καταφέρατε δε, να ακολουθήσετε στο παρελθόν με πειθαρχία, συνέπεια και αποτελέσματα.


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .