Η Αεροβική Άσκηση Δρα Θεραπευτικά Σε Όσους Έχουν Κατάθλιψη - Τα 17 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Αλλά και η παραγωγή ενδορφινών (των επονομαζόμενων «ορμονών της χαράς», που έχουν και παυσίπονη δράση) αυξάνεται μετά από σωματική δραστηριότητα. Δρουν, λοιπόν, θετικά στον ψυχισμό και μπορούν να προκαλέσουν ευφορία. Πιο μακροσκοπικά, η εξωτερίκευση της έντασης όταν κάνουμε κάποια αθλητική δραστηριότητα, μειώνει τον εκνευρισμό και τις αρνητικές σκέψεις που πιθανόν να μας διακατέχουν κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης μέρας και μας αποφορτίζει νοητικά και συναισθηματικά.

Η κατάθλιψη μετριάζεται και το στρες υποχωρεί πιο εύκολα μετά από μια αθλητική δραστηριότητα. Ο λόγος είναι ότι η άσκηση επηρεάζει τη χημεία του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, η συγκέντρωση της σεροτονίνης στον εγκέφαλο αυξάνεται όταν ασκούμαστε. Πρόκειται για την ορμόνη που μπορεί να επέμβει στον έλεγχο της διάθεσης και την κατάσταση της συνείδησης.

Με βάση το αρχαίο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιεί», η σωματική άσκηση δεν είναι ωφέλιμη μόνο για το σώμα, αλλά και για το μυαλό. Τα τελευταία χρόνια, πολλοί είναι οι ψυχίατροι και ψυχολόγοι που συνιστούν στα άτομα που υποφέρουν από κατάθλιψη και στρες να ξεκινήσουν κάποιο είδος σωματικής άσκησης, ώστε να βοηθηθούν κατά τη διαδικασία της θεραπείας.

Την ίδια μεγάλη βελτίωση είχαν ασθενείς που ελάμβαναν θεραπεία είτε εντός είτε εκτός νοσοκομείου ή παρουσίασαν σοβαρή, μέτρια ή ήπια κατάθλιψη. Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιον, η αερόβια άσκηση έδειξε εξίσου μεγάλα αντικαταθλιπτικά οφέλη και με τη χρήση αλλά και χωρίς τη χρήση αθλητικού εξοπλισμού/εγκαταστάσεων. Είναι εξίσου σημαντικό να σημειωθεί ότι η αερόβια άσκηση έδειξε μεγάλη αντικαταθλιπτική δράση ακόμα και σε πειραματικές συνθήκες χαμηλού συστηματικού σφάλματος.

Επιπλέον, προσθέτει, η αερόβια άσκηση έδειξε μεγάλο αντικαταθλιπτικό όφελος ακόμα και όταν διήρκεσε ένα μόλις μήνα ή όταν συγκρίθηκε με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα ή διάφορες ψυχοθεραπευτικές τεχνικές.

Η αερόβια άσκηση έδειξε μεγάλο αντικαταθλιπτικό όφελος ακόμα και όταν διήρκεσε ένα μόλις μήνα ή όταν συγκρίθηκε με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα ή διάφορες ψυχοθεραπευτικές τεχνικές

Δεν είμαστε σίγουροι γιατί η άσκηση προετοιμάζει το σώμα για ύπνο τόσο καλά, αλλά πιθανόν οφείλεται σε συνδυασμό παραγόντων, όπως μείωση της βασικής θερμοκρασίας του σώματος, αύξηση της μελατονίνης (ορμόνη που βοηθά τον ύπνο) και υποστήριξη της βιολογικής ανάγκης αποκατάστασης των επιπέδων ενέργειας και των κυττάρων και ιστών κατά τη διάρκεια του ύπνου, σύμφωνα με τον Cardinal.

Αποδεδειγμένος τρόπος μείωσης του άγχους με φυσικό τρόπο είναι η αεροβική άσκηση, δηλώνει ο ειδικός, Michael Otto. Το να οδηγήσετε την καρδιά σας να αντλεί, αυξάνει την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών που σταθεροποιούν τη διάθεση, όπως η σεροτονίνη, νορεπινεφρίινη και η GABA, που ευθύνονται για το ότι νιώθετε πως ιδρώνετε και διώχνετε το στρες.

Αναρωτιέστε γιατί αισθάνεστε τόσο ωραία μετά από .την απώλεια ιδρώτα; Όπως αποδεικνύεται η άσκηση δεν είναι μόνο αποτελεσματικός τρόπος καταπολέμησης του λίπους αλλά και φάρμακο για προβλήματα υγείας, όπως το άγχος, η αϋπνία, ο πόνος στη μέση, ακόμα και οι εξάψεις.

Τα άτομα που είναι εθισμένα στην κοκαΐνη έχουν νευρική συμπεριφορά και μη φυσιολογική αντίδραση στο άγχος. Η έρευνα που διεξήχθη από τον καθηγητή Θάνο έδειξε πως η άσκηση μπορεί να μεταβάλει τον τρόπο με τον οποίο δρα η ντοπαμίνη του εγκεφάλου, η οποία ενισχύει τις ιδιότητες φαρμάκων όπως η κοκαΐνη.

Για την έρευνά του χρησιμοποίησε ζώα και διαπίστωσε, ότι η τακτική αερόβια άσκηση (μία ώρα σε διάδρομο, πέντε φορές την εβδομάδα) μείωσε τη συμπεριφορά που προκαλείται από το στρες που προκαλείται από την κοκαΐνη. Η άσκηση άλλαξε επίσης τις συμπεριφορικές και φυσιολογικές αντιδράσεις στο άγχος.

Ορισμένοι παλεύουν χρόνια για να καταφέρουν να ξεφύγουν από τον εθισμό τους στην κοκαΐνη. Κάποιοι τα καταφέρνουν ενώ άλλοι δεν ξεφεύγουν ποτέ. Τώρα, νέα έρευνα Αμερικανών επιστημόνων, δείχνει πως η αερόβια γυμναστική μπορεί να βοηθήσει κάποιον να γλιτώσει από τον εθισμό του στην κοκαΐνη.

Καλημέρα σας, Άντρας θα κάνει την αρχή στα σχόλια. Πρόβλημα κατάθλιψης έχει η αδελφή μου και προσπαθώντας να βρω τρόπο να την βοηθήσω, βρήκα το άρθρο σου. Είναι πολύ ενημερωτικό και συγχαρητήρια για τις πληροφορίες. Θα την ενημερώσω για να δοκιμάσει κάποιο από τα βότανα που προτείνεις γιατί δεν θέλει να πάρει φάρμακα. Ελπίζω να δει διαφορά και να ξεφύγει από αυτή την κατάσταση που μας στεναχωρεί όλους σαν οικογένεια. Ευχαριστώ και πάλι για την όποια βοήθεια.

Για όσο διάστημα αισθάνεστε τα συμπτώματα της κατάθλιψης, αποφύγετε εντελώς την καφεΐνη , τα ενεργειακά συμπληρώματα, την κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών. Όλα αυτά ίσως να σας προσφέρουν μια ανακούφιση, όμως αυτή θα είναι προσωρινή ενώ το πιο πιθανό είναι στην πορεία να επιδεινώσει τα συμπτώματα και να αυξήσει την κατάθλιψη σε επικίνδυνα επίπεδα. Μιλήστε σε δικά σας άτομα για ότι σας απασχολεί!

Η ρεφλεξολογία βοηθά στη θεραπεία διαφόρων μυοσκελετικών προβλημάτων (πχ. αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία, ισχιαλγία), στο άγχος, σε ήπιες μορφές κατάθλιψης , στις αϋπνίες, σε γυναικολογικές διαταραχές (πχ. δυσμηνόρροια, εμμηνόπαυση), σε πεπτικές διαταραχές (πχ. σπαστική κολίτιδα), σε αλλεργίες, αναπνευστικά προβλήματα, ημικρανίες, υπερκόπωση, σκλήρυνση κατά πλάκας, Πάρκινσον κ.ά.

Οπως διαπίστωσαν, η συσχέτιση φυσικής κατάστασης και ψυχικής υγείας είναι σημαντική, γράφει η εφημερίδα «New York Times». Οταν οι ερευνητές χώρισαν σε ομάδες τους εθελοντές, αναλόγως με την αεροβική τους κατάσταση (όσο υψηλότερη, τόσο πιο γυμνασμένος είναι κανείς), διαπίστωσαν πως όσοι είχαν τη χειρότερη αεροβική κατάσταση είχαν κατά 75% περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με κατάθλιψη σε σύγκριση με τους πιο γυμνασμένους συνομηλίκους τους.

Η πρώτη από αυτές δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στην επιθεώρηση «Preventive Medicine» και εστιάσθηκε στην προληπτική δύναμη της άσκησης, την οποία αξιολόγησαν οι ερευνητές με βάση κυρίως τις επιδόσεις περισσότερων από 1,14 εκατομμύρια εθελοντών σε ασκήσεις φυσικής κατάστασης και σε ερωτηματολόγια ψυχικής υγείας.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .